piątek, 27 maja 2011

Biały chleb na zakwasie i bułeczki

Przepis na maślane bułeczki z kruszonką uwielbiam Co prawda nie robię ich z kruszonką. Zrobiłam je dzisiaj po raz trzeci i są wspaniałe. Za każdym razem wychodzą mi coraz lepsze, coraz bardziej puszyste i ładniejsze. Jednak dzisiaj spędziły 30 minut w piecu.


Dzisiaj również robiłam mój pierwszy chleb na zakwasie. Zakwas zaczęłam robić w poniedziałek, uciekał mi ze słoika nieustannie (teraz stoi już w lodówce i nadal ucieka, mam nadzieję, że jak schłodzi się mocniej to przestanie). Przepis na zakwas (podobnie jak przepis na bułeczki i chleb wzięłam z Pracowni wypieków). Jednak mój chleb po 40 minutach miał nadal jedno miejsce niedopieczone (wyjęłam z pieca i przekroiłam na pół) szybko wrócił do pieca na kolejne 10 minut, co spowodowało pewnie, że skórka jest dość twarda i chrupiąca oraz trochę wysuszyło cały chleb. Jednak wygląda pięknie, pachnie obłędnie.


1 komentarz:

  1. Wyglądają smakowicie :)
    Dla mnie pieczenie to czarna magia ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...