wtorek, 18 października 2011

Bombka karczochowa (wstążkowa) - kurs

Chciałabym Wam pokazać jak wykonać bombki karczochowe (wstążkowe). Zaczniemy od wykonania klasycznej bombki wstążkowej.

Potrzebujemy:
  • kulę styropianową o dowolnej średnicy – ja używam kuli o średnicy 10 cm,
  • wstążkę satynową o szerokości 2,5 cm,
  • szpilki – ja używam zwykłych szpilek,
  • dodatkowa wstążka do dekoracji,
  • nożyczki.





  1. Pierwszym krokiem jest pocięcie wstążki na kawałki około 6 – 7 cm (zdjęcie 2), tak aby móc złożyć ją w trójkącik. Dodatkowo potrzebujemy mniejszy kawałek wstążki (ok. 3cm), do rozpoczęcia naszej pracy (przypinamy go jak na zdjęciu 3).
  

  1. Dłuższy kawałek wstążki składamy by powstał trójkąt i przypinamy wokół wstążki początkowej, wzdłuż jej boków. Szpilki wbijamy w miejscach zgięcia wstążki w dwóch rogach (zdjęcie 4).
  
  1. Następnie przypinamy jeszcze 3 takie trójkąty, możliwie jak najbliżej siebie. Przypinając pierwsze cztery trójkąty możemy je delikatnie nałożyć na siebie czubkami. Przykryją tym samym materiał bazowy (zdj. 5).

  1. Kolejny rząd (kolejne 4 trójkąty) przypinamy pomiędzy wcześniej przypięty rząd. Zakryjemy dzięki temu szpilki i widoczny styropian (zdjęcie 6 i 7).


  1. Trzeci rząd przypinamy, aby pokrywał się z rzędem pierwszym, następnie 4 rząd pokrywa się z rzędem 2 (zdjęcie 8, 9 i 10).
  


  1. Postępujemy tak,  przypinając rzędy wstążek naprzemiennie, aż dojdziemy do momentu, gdy niezakryta pozostaje mała część kuli styropianowej (zdjęcie 11, 12, 13, 14 i 15).


  

  
  1. Przypinając wstążkę należy zwrócić uwagę, czy nie zaczyna ona nachodzić na siebie (zdjęcie 16). Należy od tego miejsca przypinając trójkąty podginać rogi pod spód w celu ukrycia szpilek. W dalszym przypinaniu , zbliżając się ku końcowi, musimy kontrolować szerokość zaginanych trójkątów tak, aby wyglądały estetycznie i zgrały się z resztą wstążki (zdjęcie 17). Dodawanie trójkątów kontynuujemy, aż przestanie być widoczny styropian (zdjęcie 18).


  
  1. Aby zakończyć kulę przypinamy kawałek wstążki, zawijając krótsze brzegi pod spód i wpinając szpilki (zdjęcie 19).


  1. Następnie z pozostałej niepociętej wstążki, lub dodatkowej wstążki w takim samym kolorze jak bombka robimy kokardę, którą przypinamy do naszej bombki.


Garść uwag:
  • Używając małych kul styropianowych (średnica poniżej 8 cm) warto zaopatrzyć się w węższą wstążkę - wygląda efektowniej na małych kulach, natomiast używając dużych kul (powyżej 15 cm średnicy) można użyć szerszej wstążki.
  • Robiąc kulę o średnicy powyżej 15 cm należy pamiętać, aby zwiększyć ilość rzędów, żeby ukryć styropian.
  • Można pokusić się o użycie krótkich szpilek, łatwiej się je wbija w kule, a w przypadku małych kul nie zahaczy się o wcześniej wbitą szpilkę (ja do wszystkich kul używam takich samych szpilek).
  • Warto podczas cięcia wstążki ciąć je na trochę dłuższe kawałki, aby po złożeniu w trójkąt został mały zapas - zabezpieczy to wstążkę przed ewentualnym pruciem.
  • Na wykonanie jednej kuli (o średnicy 10 cm) zużywam od 8 do 10 metrów wstążki.
  • Przypinając pierwsze 4 trójkąty staram się, aby nakładały się one na siebie.
  • Czas wykonania jednej bombki zależy od wielkości (wykonanie powyżej bombki zajęło mi 2 godziny).
Mam nadzieję, że udało mi się to dobrze wytłumaczyć. Jeśli skorzystacie z któregoś ze sposobów dajcie znać, z chęcią obejrzę Wasze prace. W przypadku wątpliwości proszę o pytania w komentarzach lub na maila postaram się pomóc.

Dziękuję za odwiedziny i komentarze.

12 komentarzy:

  1. Kursik czytelny, ja robiłam na Wielkanoc jaja karczochowe :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za kurs, może się przyda :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kursik, może znajdę czas, by z niego skorzystać!

    OdpowiedzUsuń
  4. super kurs :) bombka też oczywiście :) ale podejrzewam, że robisz te bombki tak automatycznie, że już nie żaden kurs nie jest Ci potrzebny. ja niestety zawszę muszę sobie przypomnieć, jak zrobić taką bombkę no bo cóż, robię kilka raz w roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej przed chwilką zobaczyłam Twoje info (w komentarzu do mojego postu Jarmark Pałucki) o kiermaszu w Szubinie. Nic nie wiem podeślij jakieś info lub zamieść post o tym. Dziękuję i pozdrawiam Iza N-P.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeny, zawsze wydawało mi się to takie pracochłonne.. I rzeczywiście jest, tylko po tym poście byłabym w stanie to ogarnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super porady!!!! :):) i efekt fantastyczny!:) ostatnio widzialam takie babki... glowilam sie czy to jest wykonalne wgl :) dzieki Tobie moze jakos sie uda :)
    Wesołych Swiąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dzięki za super ściągę! właśnie uczę się robić bombki od koleżanki a te porady bardzo mi pomogą w dopracowaniu szczegółów; pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za tak przydatną instrukcję.Wszystko jest świetnie przedstawione.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurs świetny. Dzięki niemu zrobiłam własną bombkę i na jednej napewno nie poprzestanę. Zapraszam do obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również dziękuje bardzo, bardzo, bardzo. Twoje arcydzieła są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już spróbowałam robić jajko,teraz spróbuję zrobić bobkę skręcaną.Bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...