wtorek, 8 listopada 2011

Skręcana bombka karczochowa (wstążkowa) - kurs

Chciałabym Wam pokazać jak wykonać bombki karczochowe. Tym razem pokażę Wam jak wykonać bombkę wstążkową skręcaną.

Potrzebujemy podobnie jak w przypadku klasycznej bombki wstążkowej 

  • kulę styropianową o dowolnej średnicy – ja używam kuli o średnicy 10 cm, 
  • wstążkę satynową o szerokości 2,5 cm pociętą na kawałki około 6-7 cm,  
  • kawałek wstążki (około 3 cm), 
  • szpilki,
  • dodatkowa wstążka do dekoracji,  
  • nożyczki. 

  1. Nasze pierwsze kroki są dokładnie takie same jak w przypadku klasycznej bombki wstążkowej (punkt 1-5 kursu na klasyczną bombkę karczochową).
Przypinamy mały kawałek wstążki. Dłuższy kawałek wstążki składamy by powstał trójkąt i przypinamy wokół wstążki początkowej, wzdłuż jej boków (zdj. 2). Szpilki wbijamy w miejscach zgięcia wstążki w dwóch rogach. Następnie przypinamy jeszcze 3 takie trójkąty, możliwie jak najbliżej siebie. Przypinając pierwsze cztery trójkąty możemy je delikatnie nałożyć na siebie czubkami. Przykryją tym samym materiał bazowy. Kolejny rząd (kolejne 4 trójkąty) przypinamy pomiędzy wcześniej przypięty rząd (zdj. 3). Zakryjemy dzięki temu szpilki i widoczny styropian. Trzeci rząd przypinamy, aby pokrywał się z rzędem pierwszym (zdj. 4).





  1. Od czwartego rzędu zaczynamy tworzyć skręt na naszej bombce. Przypinamy wstążkę wzdłuż wybranego jednego boku w zależności w którą stronę chcemy uzyskać skręt (zdj. 5, 6 i 7). Przypinamy w taki sposób wstążkę do momentu, aż dojdziemy do momentu, gdy niezakryta pozostaje mała część kuli styropianowej. 




  1. Przypinając wstążkę należy zwrócić uwagę, czy nie zaczyna ona nachodzić na siebie lub zaczyna wystawać spod innych trójkątów (zdj. 9). Należy od tego miejsca przypinając trójkąty podginać róg pod spód w celu ukrycia szpilek (zdj. 10). W dalszym przypinaniu , zbliżając się ku końcowi, musimy kontrolować szerokość zaginanych trójkątów tak, aby wyglądały estetycznie i zgrały się z resztą wstążki (zdj. 11 i 12). Dodawanie trójkątów kontynuujemy, aż przestanie być widoczny styropian (zdj. 13).



  

  1. Aby zakończyć kulę przypinamy trójkąty z zagiętymi rogami w klasyczny sposób, a następnie kawałek wstążki, zawijając krótsze brzegi pod spód i wpinając szpilki (zdj. 14, 15 i 16).






  1. Następnie z pozostałej niepociętej wstążki, lub dodatkowej wstążki w takim samym kolorze jak bombka robimy kokardę, którą przypinamy do naszej bombki (zdj 17).

  
Garść uwag:  
  • Nie polecam używania w tej technice kul o średnicy innej niż 10-12 cm, jednak w przypadku wykonywania na kulach mniejszych lub większych warto zachować takie same zasady jak w przypadku tworzenia bombki klasycznej.
  • Warto podczas cięcia wstążki ciąć je na trochę dłuższe kawałki, aby po złożeniu w trójkąt został mały zapas - zabezpieczy to wstążkę przed ewentualnym pruciem.  
  • Na wykonanie jednej kuli (o średnicy 10 cm) zużywam około 10 metrów wstążki.
  • Czas na wykonanie takiej bombki to od 4 nawet do 10 godzin (w zależności od rozmiaru). Bombkę przedstawioną w kursie wykonałam w ciągu 4 godzin.

 Sądzę, że skręcana bombka karczochowa lepiej wygląda na stojaczku niż na choince. Zarówno skręcaną bombkę jak i klasyczna bombkę karczochową wykonałam na kuli o tej samej średnicy oraz użyłam wstążek tej samej jakości. Jednak skręcana bombka wygląda na większą ze względu na ściślejsze ułożenie wstążki, poza tym wydaje się cięższa niż klasyczna bombka wstążkowa




Mam nadzieję, że udało mi się to dobrze wytłumaczyć. Jeśli skorzystacie z któregoś ze sposobów dajcie znać, z chęcią obejrzę Wasze prace. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z techniką karczochową polecam mój wcześniejszy kurs. W przypadku wątpliwości proszę o pytania w komentarzach lub na maila postaram się pomóc.

Dziękuję za odwiedziny i komentarze.

35 komentarzy:

  1. No nie powiem, strasznie pomysłowe są te bombki :) Spryciula :P

    Troszkę się obawiam czy podołam, bo na wiele rzeczy trzeba uważać, ale na pewno spróbuję zrobić choć jedną taką bombkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie że tu trafiłam lubię takie przejrzyste kursy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ miałam szczęście, że tu trafiłam. Akurtanie kursik którego potrzebowałam. Bedę obserwować i już zaraz znajdziesz się w moich linkach:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pięknie, może przy tej instrukcji wreszcie starczy mi sił i podejmę się wykonania bombki na choinkę, może w tym roku się uda

    OdpowiedzUsuń
  5. REWELACJA :)))) A ja szukałam jak to wykonać wszędzie !!!!
    Może jeszcze zdążę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kursik super:) Bardzo mi się podobają twoje kwiaty karczochowe - może podpowiesz jak je robisz?

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna! Może spróbuję takiej kręconej, bo ta zwykła to troszkę jakby krzywo mi wyszła:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. super super bardzo mi się podobają ma głowę aby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne bombki... zapraszam do mnie... :D http://patrycja0409.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny tutorial, bardzo ładne bombki robisz, dokładne, staranne - to mi się podoba :) Zapraszam też na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super tutorial! Bardzo ładny efekt, i coś co mi się osobiście bardzo podoba to dokładność, którą nie często spotyka się w tej technice. Sama robie bombki karczochowe i bardzo na to zwracam uwagę. Zapraszam do mnie na www.rekodzielo.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. http://www.garnek.pl/danon79/a TUTAJ SĄ MOJE BOMBKI:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super tutorial!! efekt końcowy rewelacyjny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ja jeszcze na koniec pryskam lakierem wo włosów i potem jest taka sztywna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. super bąbka na koniec wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
  16. jaki jest koszt wykonania takiej bombki własnoręcznie?;)
    kula kosztuje ok. 2 zł, a 10metrów wstążki satynowej w pasmanterii? ( nie chodzi mi tutaj o wstążki z allegro. Na allegro jest już za późno, spodobał bardzo mi się taki pomysł dekoracji i planuję jutro zgromadzić materiały, ale zastanawiam się jak to stoi cenowo ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstążka w pasmanterii kosztuje około 60-80 gr za metr.
      Powodzenia

      Usuń
    2. Witam:) A czy 10 m wstążki wystarczy na zrobienie takiej bombki?

      Usuń
    3. W zależności na jaką długość potniesz wstążkę. Po złożeniu w trójkącik lubię mieć spory zapas (zdjęcie 2), gdyby wstążka pruła się na końcach nie będzie tego widać. Dodatkowo jeśli trójkąty nie będą wymagały bardzo ścisłego ułożenia (brzegi trójkątów nie będą widoczne przy większych odstępach) 10 metrów powinno wystarczyć.
      Osobiście 10 metrów to dla mnie minimum na sama kulę, bez kokardki.

      Usuń
  17. super, podoba mi się bardzo ;)

    zastanawiam się tylko jaki jest koszt 10m wstążki satynowej w pasmanterii, wie ktoś?; )

    OdpowiedzUsuń
  18. a gdzie kupić te styropianowe kule ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pasmanterii, sklepie dla plastyków (artystów), papierniczym, na allegro, bywają nawet dostępne w empiku.

      Usuń
  19. super ale dla mnie za trudne !

    OdpowiedzUsuń
  20. grażka piękna fajny styl postaram się ją zrobić

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczne skrętaski! Też kiedyś zrobiłam taką bombkę, ale potrzeba do niej szerszej tasiemki, niż te których używam na codzień i zrezygnowałam.
    Zapraszam do siebie na bloga: http://rekodzielo.blog.pl/
    i na stronę na Facebooku https://www.facebook.com/pages/R%C4%99kodzie%C5%82oblogpl/176897622506254?ref=hl#
    z mnóstwem karczochów :)

    Pozdrawiam
    Fusica

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie, bardzo ładne bombki, nie dawno robiłam takie same karczochy i nie tylko, ale co będę się dużo rozpisywać zapraszam na moją stronę: www.ozdobyleszno.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Te skręcane bombki są super! Zajrzałam tu na chwilę, a widzę, że dłużej zostanę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobają:) Powodzenia i zapraszam

      Usuń
  24. moje bombki nie sa az tak piekne jak Twoje Super!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pomysł na bombki!!!:D Ja tez spróbowałam je robić użyłam do tego
    błyszczego papieru też wyszły piękne

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo się cieszę , że pokazałaś jak je zrobić , są piekne , tylko czy ja jestem taka zdolna i czy mi coś wyjdzie, ale zaraz będę próbować zrobić pisankę, czy 10 cm jajko będzie dobre?.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajko 10 cm będzie dobre.
      Zachęcam do zajrzenia na kurs na jajko skręcane http://jojcia.blogspot.com/2013/03/skrecane-jajko-karczochowe-wstazkowe.html

      Usuń
  27. super bombki, dzięki za kursik

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...